Kaverilahja lapselle -keräys

Monelle perheelle lasten kaverisynttäreille tarvittavat lahjat ovat kuluerä, mikä saattaa olla esteenä synttäreille osallistumiselle. Synttärijuhlia voi olla useita kuukaudessa ja lahjojen ostaminen voi tehdä merkittävän summan arjen menoihin. Lahjan puuttuessa lapsi ei pääse osallistumaan synttärijuhliin. Tämä lisää lasten eriarvoisuutta ja altistaa kiusaamiselle ja syrjinnälle.

Paimion seurakunnan diakoniatyö kerää asiakasperheilleen kaverilahja -pankkia. Lahjoitettavaksi lahjoiksi toivotaan kaiken ikäisille lapsille sopivia pieniä leluja, kirjoja ja pelejä (ei käytettyjä) ja nuorille sopivia pieniä lahjakortteja (esim. hesburger). Lahjan arvo maksimissaan 15 euroa.

Keräys aloitetaan 25.5 klo 17.30-18.30 Postinkujalla. Lahjoituksia ottavat vastaan Paimion seurakunnan diakonit Saara Kerola ja Marika Hietanen. Samalla lahjoittajat pääsevät rapsuttelemaan poneja ja pienimmät lapset ratsastamaan kierroksen suloisilla shetlanninponeilla. (Huomioithan, että Postinkujalla ei ole parkkipaikkoja)

Jatkossa lahjoituksista voi olla yhteydessä Paimion seurakunnan diakoneihin

• Saara Kerola, puh.  050 3428 091, saara.kerola(at)evl.fi ja

• Marika Hietanen, puh.  044 7735 892, marika.hietanen(at)evl.fi