Pyhän Jaakobin kirkon hinnasto

Pyhän Jaakobin kirkon omistaa Pyhän Jaakobin kirkon seurakuntayhdistys. Yhdistys huolehtii itsenäisesti kirkon ylläpidosta ja hoidosta. Yhdistys hoitaa myös kirkon varaukset itsenäisesti.
Mikäli tilaisuuteen tarvitaan pappi ja/tai kanttori, on tilaisuuden varaajan oltava yhteydessä myös Paimion seurakunnan seurakuntatoimistoon. Kirkollisten toimitusten toimitusajat tästä linkistä alasivuilta kyseessä olevan toimituksen kohdalta.

Pyhän Jaakobin kirkon varaukset

Suntio Maria Kuopila, puh. 0400 521 915.
Tilaisuuksien varausaika klo 9-21.

Vihkiminen

• Paimiolainen (Paimion seurakunnan jäsen, väestörekisterissä kirjoilla oleva, ortodoksi ym. jäsen): 0 euroa.
  • Muun seurakunnan jäsen: 250 euroa.

Hintoihin sisältyy 1 näyttö/vihkiminen. Harjoitteluaika on enintään 2 tuntia. Harjoittelu yms. ylimenevältä ajalta 50 euroa alkavalta tunnilta.

Pyhän Jaakobin kirkon portailla saa vihkimisen yhteydessä heitellä riisiä ja viljaa, koivun tai kukkasten terälehtiä. Sisätiloissa on sallittu ainoastaan kirkon koristelu kukkasin tai kynttilöin. Muista koristeluista aiheutuvista siivouskuluista peritään 40 euron siivousmaksu.

HUOM! Aikaisin alkamisaika vihkimiselle on klo 15,  jos pappi ja/tai kanttori tulee Paimion seurakunnan puolesta.

Kaste

• (Paimion seurakunnan jäsen, väestörekisterissä kirjoilla oleva, ortodoksi ym. jäsen): 0 euroa.
  • Muun seurakunnan jäsen: 150 euroa.

Hintoihin sisältyy 1 näyttö/kaste

Muu käyttö

(hartaudet, joulunaika, sukujuhlat)

Paimiolaiset yhdistykset, päiväkodit, koulut: 0 euroa.

Ei paimiolaiset yhdistykset: 150 euroa.

Kirkon vuokraus ei kirkolliseen toimitukseen, joihin peritään pääsymaksu: 250 euroa  (sis.alv 24%)

Kirkon esittely

Ryhmät (alkava tunti): 50 euroa.

Muut tilaisuudet harkinnan mukaan.

Muutoin Pyhän Jaakobin kirkossa noudatetaan Paimion seurakunnan ohjeistusta ja säädöksiä tilaisuuksien vietossa.

Hautausmaa

Hautakummun kukkasten poisto sekä tasoitus on edelleen vanhan käytännön mukaisesti omaisten itse hoidettava. Ylivoimaisen esteen sattuessa voidaan hautakumpu, omaisten erillisestä sopimuksesta, tasoittaa kirkon toimesta, josta veloitamme 100 euroa/hautakumpu.