Apua ja tukea elämän eri vaiheille

Diakonian tehtävänä on olla konkreettisesti ihmisten elämän keskellä ja tunnistaa sekä vastata sieltä esiin tuleviin haasteisiin. Tarkoituksena on auttaa ja ohjata ihmisiä ottamaan vastuuta omasta elämästään, löytää ihmisen omia voimavaroja ja ennen kaikkea välittää kuvaa armollisesta Jumalasta.

Kun kaipaat keskusteluapua, papit ja diakoniatyöntekijät ovat sinua varten.

Yhteydenotot työntekijään puhelimitse tai sähköpostitse.

Yhteystiedot Paimio

Marika Hietanen, puh. 044 7735 892, marika.hietanen(at)evl.fi

Johanna Penkkimäki, puh. 050 3428 091, johanna.penkkimaki(at)evl.fi

Yhteystiedot Sauvo

Hannele Airola, puh. 050 7735 885, hannele.airola(at)evl.fi

Sosiaalipäivystys: puh. (02) 2626 003

Diakoniatyöntekijöiltä voit saada apua myös taloudellisiin ongelmiin sekä neuvontaa ja tukea arjessa jaksamiseen. Ota rohkeasti yhteyttä diakoniatyöntekijään ja varaa tapaamisaika.

Avoimet tapaamispaikat

Aamiaiskahvila tiistaisin klo 9-10.30 Sauvon seurakuntatalossa. Aamiaiskahvilan yhteydessä ruokakassijako klo 9.30. Tulethan paikalle ainoastaan terveenä.

Ruokakassijako Paimiossa

Paimiossa ruokakassijako on maanantaisin klo 11.30 Mikaelintalolla.

Vuoronumerojen jako klo 11.15. Kassien jakojärjestys arvotaan. Huom! Kassit valmiina, kasseja on rajoitetusti, 1 kassi/talous.

Hartaus klo 11.30, kahvitarjoilu klo 11.30-12.15. Joka kuukauden viimeisenä maanantaina maksuton keittolounas ruokakassijaon yhteydessä klo 11.30-12.30.

Tiedustelut

Johanna Penkkimäki, puh. 050 3428 091 tai johanna.penkkimaki(at)evl.fi

Ruokakassijako Sauvossa

Sauvossa on ruokakassijako Aamiaiskahvilan yhteydessä tiistaisin klo 9.30  Sauvon seurakuntatalolla (Pappilantie 2).

Tiedustelut

Hannele Airola, puh. 044 7735 885 tai hannele.airola(at)evl.fi

Diakoniatoimisto

Mikaelintalo
Pyölintie 3, 21530 Paimio

Marika Hietanen, puh. 044 7735 892
marika.hietanen(at)evl.fi

Johanna Penkkimäki, puh. 050 3428 091
johanna.penkkimaki(at)evl.fi

Yhteydenotot työntekijään puhelimitse tai sähköpostitse.

Sauvon seurakuntatalo

Pappilantie 2, 21570 Sauvo

Diakonin päivystys tiistaisin klo 15-17.

Hannele Airola: puh. 050 7735 885.
hannele.airola(at)evl.fi

Kirkon yhteiset palvelut

Apua tarjoavat myös Palveleva puhelin ja Palveleva netti sekä Perheasiain neuvottelukeskus, jonka perheneuvonnan palvelut ovat Turussa. Tällä sivulla on myös muita linkkejä, joiden kautta voi saada apua erilaisissa elämän kysymyksissä.

Palveleva puhelin Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Palveleva puhelin numerossa 0400 22 11 80 tarjoaa soittajalle mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse nimettömänä.

Palveleva nettiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Palveleva netti on kirkon verkkoauttamispalvelu. Halutessasi nimettömässä viestissä voit kertoa mieltä painavista asioista. Vastaajat ovat tehtävään koulutettuja vapaaehtoisia. Myös he toimivat nimettömästi. Viestiisi vastataan viiden päivän kuluessa. Kiireellisessä asiassa voit soittaa Palvelevaan puhelimeen. Palvelevan netin käyttö on maksutonta.

Kirkko FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tällä sivulla voi keskustella luottamuksellisesti kirkon työntekijän kanssa aina, kun heitä on paikalla ja vapaana. Parhaiten tavoitat chat-työntekijän klo 14-21 välisenä aikana.

RakkausklinikkaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Rakkausklinikalla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon perheneuvojat tarjoavat apua parisuhdetta koskeviin kysymyksiin ja ongelmiin. Voit lähettää Rakkausklinikalle anonyymisti parisuhdetta koskevia kysymyksiä, joihin kirkon asiantuntijat vastaavat.

Diakonit Hannele Airola, Marika Hietanen ja Johanna Penkkimäki seisovat syksyisen lehtimetsän edustalla.