Hautausmaksut 1.1.2024 alkaen

Paimion seurakunnan hautausmaiden sekä Pyhän Jaakobin kirkon hautausmaan hautausmaksut.

Hautaus-, hautapaikka- ja haudanhoitomaksujen maksuluettelo vuonna 2024 pdf-tiedostona.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Haudan avaus, peitto ja peruskunnostus Paimion seurakunnan hautausmailla

Arkkuhauta: 350 euroa, rintamamies tai lotta 0 euroa.

Uurnahauta: 100 euroa, rintamamies tai lotta 0 euroa.

Haudan päälle asennettava, muovisella ruohomatolla päällystetty hautakehikko sisältyy haudan avaus- ja peittomaksuihin. Ruohomattoinen hautakehikko korvaa havutuksen. Haudan sisäreunojen näkösuojaksi asennettavat verhot sisältyvät myös avaus- ym. maksuihin.

Ruumishuoneen vuokramaksu

Ruumishuoneen vuokra sisältyy hautojen avaus-, peitto- ja peruskunnostushintoihin.

Muualle kuin Paimion seurakunnan ja Pyhän Jaakobin kirkon hautausmaille haudattavilta/tuhkattavilta vuokramaksu on 50 euroa.
Maksu vainajien säilytyksestä peritään kertamaksuna riippumatta säilytyksen ajasta.

Muistomerkkien ja reunakivien siirtotyöt

Seurakunta ei tee reunakivien tai muistomerkkien siirtotöitä, nämä työt kuuluvat kiviliikkeille.

Hautojen avaus, peitto ja peruskunnostus Pyhän Jaakobin kirkon hautausmaalla

Arkkuhauta: 200 euroa, rintamamies tai lotta: 0 euroa

Uurnahauta olemassa olevaan arkkuhautapaikkaan
Pyhän Jaakobin kirkon suntion toimesta: 70 euroa
(Uusia uurnahautapaikkoja ei toistaiseksi myönnetä.)

Hautapaikkojen sulatusmaksut Pyhän Jaakobin kirkon hautausmaalla

Arkkuhaudan sulatusmaksu: 50 euroa

Uurnahaudan sulatusmaksu: 25 euroa

seurakuntamestari
Sauvo-Karunan kirkkoalue

Hauta-asiat Sauvon ja Karunan hautausmailla, ei kuitenkaan sopimusasiat.

seurakuntamestari

Kiinteistötoimen työalavastaava. Hauta-asiat Vistan hautausmailla, ei kuitenkaan sopimusasiat.