Kehitysvammaistyö - jokainen on kutsuttu!

Varsinais-Suomen seurakuntien yhteinen kehitysvammaistyö

Paimion seurakunnassa toimii kehitysvammaistyön pappi. Papin virka on Varsinais-Suomen seurakuntien yhteinen virka, ja tehtävässä toimii Pertti Arola.

Pappi on sekä kehitysvammaisia ihmisiä että heidän perheitään ja läheisiään varten. Papin voit tavata tapahtumissa ja juhlissa, tai esimerkiksi rippikoulujen merkeissä. Kehitysvammaisille nuorille järjestetään vuosittain omia erityisen tuen rippikoulujaan. Ja ilman muuta voit ottaa yhteyttä pappiin muutenkin - elämän ilojen ja surujen kanssa.

Autathan tarvittaessa kehitysvammaista läheistäsi ottamaan yhteyttä, jos hän haluaa keskustella!

Osa tapahtumista, kirkkopyhistä, hartauksista ja lauluhetkistä toteutuu nyt kotisohvallasi - videoiden kautta! Voit siis tulla mukaan missä ja milloin vaan. Selkokielisiä videoita löydät esimerkiksi youtubesta näiltä kanavilta:

Pertti-pappi Paimio

Kirkon Selko Youtube

Ollaan siis yhteyksissä!

Tulevia tapahtumia

Tiistaina 26.3. klo 10 pääsiäiskirkko Turun Henrikinkirkossa.

Tiistaina 26.3. klo 13 pääsiäiskirkko Salon Uskelan kirkossa.

Torstaina 28.3. klo 12 pääsiäiskirkko Mynämäen kirkossa.

Keskiviikkona 17.4. klo 17 maakunnalliset kinkerit Kanta-Loimaan seurakuntatalolla. Lisätietoja tulossa pian.

Sunnuntaina 5.5. klo 18 selkomessu Paimion Pyhän Mikaelin kirkossa.

Keskiviikkona 13.9. vietettiin kehitysvammaisten valtakunnallista kirkkopäivää Kuopiossa. Kirkkopäivä on katsottavissa tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä