Kodin siunaus

Koti on levon ja kasvun paikka, yhdessäolon ja oman tilan paikka. Kodin siunaaminen on vanha kristillinen tapa.

Kodin siunaamisen eli rukoushetken voi toimittaa pappi tai muu seurakunnan työntekijä. Rukoushetken kaavaan kuuluu siunauksen lisäksi rukousta, raamatunlukua ja laulua. Kotia siunatessa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta kodin asukkaille. Rukoushetken tarkempi sisältö löytyy kirkollisten toimitusten kirjasta ja virsikirjan jumalanpalvelusliitteestä.

Koti voi olla uusi, tai vanha, omistus- tai vuokra-asunto; kodin siunaamisen voi tehdä missä elämänvaiheessa tahansa ja kaikissa kodeissa. Tilaisuus saa olla kodin asukkaiden näköinen, rento tai juhlava, isolla tai pienemmällä porukalla.

Mikäli haluat kodillesi siunaamisen, ole yhteydessä seurakuntatoimistoon.