Paimion hautausmaa

Yleiskuva Paimion vanhasta hautausmaasta.

Vistantie 20, 21530 Paimio

Paimion hautausmaa koostuu useammasta osasta.

Vanha hautausmaa (kirkon ympärillä)

Vanhalla hautausmaalla on enää vain muutamia yksittäisiä vapaita hautapaikkoja. Hautaukset suoritetaan lähinnä vanhoihin sukuhautoihin.

Vanhan hautausmaan muistolehto

Vanhan hautausmaan muistolehdossa ei ole yksilöityjä hautapaikkoja. Tuhka kätketään muistolehdon alueelle seurakunnan toimesta paikkaa merkitsemättä. Alueella on yhteinen nimikivi.

Mikaelinlehto

Mikaelinlehto koostuu kahdesta osasta. Mikaelinlehdon vanhempi osa on kirkon ympärillä olevan hautausmaan tavoin lähes täysin varattu. Hautaukset suoritetaan lähinnä vanhoihin sukuhautoihin. Mikaelinlehdon uudemmassa osassa on runsaasti vapaita arkku- ja uurnahautapaikkoja.

Mikaelinlehdon Muistolehto

Muistolehdossa ei ole yksilöityjä hautapaikkoja. Tuhka kätketään muistolehdon alueelle seurakunnan toimesta paikkaa merkitsemättä. Alueella on yhteinen muistomerkki ja kaksi nimikiveä, joista toinen nimikivi on jo täynnä. Toiseen nimikiveen voivat omaiset omalla kustannuksellaan hankkia messinkilaatan, jossa on vainajan nimi ja syntymä- ja kuolinaika niin halutessaan.

Tunnustukseton hautausmaa

Tunnustukseton hautausmaa sijaitsee Mikaelinlehdon vanhan osan vieressä, jossa on arkku- ja uurnapaikkojen lisäksi Muistolehto.

Hautapaikoista - uusista ja vanhoista - voi tiedustella

• Paimion hautausmaa: Seurakuntamestari Timo Rinne, timo.rinne[at)evl.fi, puh. 050 3428 097

• Sauvon ja Karunan hautausmaat: Seurakuntamestari Tuula Kankaanranta, tuula.kankaanranta(at)evl.fi, puh 044 7735 886.

Pysäköinti

Pysäköintitilaa Vanhalla hautausmaalla on hautausmaan eteläpuolella sekä huoltorakennuksen ymprärillä hautausmaan itäpuolella. Pysäköintipaikalle ajo on Pyölintien kautta.

Mikaelinlehdon ja tunnustuksettoman hautausmaan pysäköintipaikat ovat Pyölintien varrella.

Kirkon wc-tilat ovat käytettävissä, kun kirkko on avoinna.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Pysäköinti Pysäköinti