Karunan kirkko

Karunan kirkkotie 73, 21590 Karuna

044 773 5886 seurakuntamestari

400

Kirkko avoinna kesällä heinäkuussa arkisin klo 12-16. Muulloin kirkko on avoinna sopimuksen mukaan.

Karunan nykyinen kivikirkko edustaa tyylisuunnaltaan kansallisromantiikkaa. Kirkon on suunnitellut arkkitehti Josef Stenbäck. Kirkko on rakennettu vuosina 1908-1910 läheisiltä kalliloilta louhitusta graniitista.

Kirkkoon on pääsy pyörätuolilla. Osassa alakertaa on induktiosilmukka. Kirkkossa on käytettävissä pistevirsikirja.

Kirkon urkuparvelle on pääsy vain tilaisuuksissa, joissa on niin paljon osallistujia, etteivät kaikki mahdu varsinaiseen kirkkosaliin.

Kirkon osoite viittaa Karunan kirkkotien päässä olevaan pysäköintipaikkaan. Kirkolle asti voi ajaa liikkusrajoitteisten viemistä ja hakemista varten. Tarvittaessa henkilökunta opastaa pysäköinnissä.

Pysäköintipaikka on yhteinen Karunan seurakuntakodin kanssa.

Puukäymälä on kirkon viereisessä huoltorakennuksessa.

Varsinaisesta kirkollisesta toimituksesta ei peritä tilamaksua paikkakuntalaisilta tai paikkakuntalaisiksi luettavilta henkilöiltä. Karunan kirkko on maksullinen ulkopaikkakuntalaisille. Karunan kirkon tilavuokra on 450 euroa.

Lisätietoa kirkon vuokraamisesta tästä linkistä.

Tiedustelut ja varaukset:

044 737 3500 Seurakuntatoimisto

Sydäniskuri Sydäniskuri
Induktiosilmukka Induktiosilmukka
Leikkinurkkaus Leikkinurkkaus
Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Tilaa vaunuille Tilaa vaunuille

pe 29.3. klo 15.00 -16.00