Ehtoollisen ja Paimion kirkossa.

Jumalanpalvelukset Paimiossa ja Sauvossa

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän sydän.

Kristillinen seurakunta kokoontuu yhteen jumalanpalvelukseen sanan,  rukouksen ja musiikin äärelle sunnuntaisin; onhan se kristityn pyhäpäivä.  Erityisesti jumalanpalveluksessa ihminen on lähellä Jumalaa ja Jumala on lähellä ihmistä.

Jumalanpalvelusten alkamisajat

Paimion kirkossa jumalanpalvelus on sunnuntaisin klo 10 kuukauden toisena ja viimeisenä sekä, jos  kuukaudessa on viisi sunnuntaita, myös kuukauden neljäntenä sunnuntaina.   Muina sunnuntaina on iltakirkko klo 18.

Sauvon kirkossa jumalanpalvelus on sunnuntaisin klo 10 kuukauden ensimmäisenä ja kolmantena sunnuntaina. Muina sunnuntaina on iltakirkko kello 18. Kesä-elokuussa Sauvon kirkossa ei ole jumalanpalvelusta kuun ensimmäisenä sunnuntaina.

Karunan kirkossa on kesä-elokuussa kuun ensimmäisenä sunnuntaina jumalanpalvelus joko klo 10 tai klo 18.

Tarkista jumalanpalvelusten ajat ja paikat Tapahtumat-kalenterista.

Paimiossa ja Sauvossa jumalanpalvelus on useimmiten messu eli ehtoollisjumalanpalvelus.  Jumalanpalvelusta, jossa ei vietetä ehtoollista, kutsutaan sanajumalanpalvelukseksi.

Seurakunnassa järjestetään erilaisia teemajumalanpalveluksia: perhemessuja, kansanlaulukirkkoja, vauvakirkkoja, Kirkko kaikille-messuja.

Tulevat jumalanpalvelukset löytyvät Tapahtumat-sivulta.

Esirukouspyynnöt voit esittää Esirukouspyyntö-sivulla.

Ehtoollisleipä gluteenitonta

Paimion, Sauvon ja Karunan kirkoissa ehtoollisella tarjottava ehtoollisleipä on aina gluteenitonta.

Perusmessun käsiohjelma

Paimion seurakunnassa käytetään  jumalanpalveluksissa toista sävelmäsarjaa.

Toinen sävelmäsarja on helposti laulettava, kaunis ja useimpien seurakuntien käytössä oleva sävelmäsarja.

Jumalanpalveluksen käsiohjelma ohjaa, miten messussa tai sanajumalanpalveluksessa edetään.

Perusmessun käsiohjelmaan voit tutustua alla olevasta pdf-liitteestä.

Katso tästä perusmessun käsiohjelma