Paimion kirkon urut.

Musiikki seurakunnassa

Musiikkityön tehtävä seurakunnassa on evankeliumin julistaminen musiikin keinoin. Tämä toteutuu erityisesti jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa, hartauksissa, kuorotoiminnassa, muskareissa, konserteissa ja yhteislaulutilaisuuksissa.

Kuorotoiminta, solistina laulaminen tai soittaminen antaa seurakuntalaisille mahdollisuuden palvelutehtävään; yhteiseen suunnitteluun ja toteuttamiseen. Eri-ikäisille suunnitellut konsertit, musiikkijumalanpalvelukset ja yhteislaulutilaisuudet ovat seurakunnan musiikkikasvatusta parhaimmillaan.

Seurakunnan musiikkityö järjestää vuoden aikana useita konsertti-, musiikki- ja yhteislaulutilaisuuksia. Lähiaikojen tilaisuuksista on tietoa tämän sivun alaosassa sekä Tapahtumat-sivulla.

Seurakunnassamme toimivia, viikoittain kokoontuvia kuoroja

Popparit

Bändi on tarkoitettu pääsääntöisesti yläaste- ja lukioikäisille seurakunnan nuorille. Wanhalta seurakuntatalolta löytyy piano, sähkökitara, akustisia kitaroita, basso, sähkörummut, gongat ja muita rytmisoittimia. Myös oman soittimen voi tuoda mukanaan. Laulajille on aina kysyntää. Bändin harjoitukset ovat torstaisin klo 15-16.30 Wanhalla seurakuntatalolla Paimiossa (Pyölintie 3).

Tiedustelut: kanttori Juhani Kopponen.

Aikuisten Mikaelinkuoro

Mikaelinkuoron harjoitukset keskviikkoisin klo 17-19 Mikaelintalolla Paimiossa osoitteessa Pyölintie 3.
Neliääniseen kuoroon otetaan lisää laulajia kaikkiin äänialoihin.

Tiedustelut: kanttori Armi Laakso.

Pyhän Klemensin laulajat

Kirkkokuoro harjoittelee kerran viikossa keskiviikkoisin klo 17-19 Sauvon seurakuntatalossa (Pappilantie 2, Sauvo) voidakseen tarvittaessa rikastuttaa seurakunnan jumalanpalvelusta. Kirkkokuoroon voi tulla mukaan kesken kaudenkin. Juhlapyhien jumalanpalveluksiin ja erityismessuihin kanttori Eeva Moilanen kokoaa laulajia ja soittajia avustamaan. Hänelle voi myös ilmoittautua hyvissä ajoin.

Tiedustelut: kanttori Eeva Moilanen.

Ruskakuoro

Ruskakuoro on seurakunnan vanhemman väen kuoro. Ruskakuoron harjoitukset on torstaisin klo 10-11.30 Wanhalla Paimiossa (Pyölintie 3).

Tiedustelut: kanttori Juhani Kopponen.