TOUR DE HENRIK

Pyörävaellus juhannuksen jälkeen 25.-27.6.2024

Tour de Henrik on kolmipäiväinen pyöräilty pyhiin­vaellus, joka on tarkoitettu 10-14 -vuotiaille. Pyöräilymatkaa kertyy n. 145 kilometriä. Pisin päivämatka on noin 60 kilometriä. Matkanopeus on 15 - 20 km/h. Matkasta selviää aivan tavallisella, kunnossa olevalla polkupyörällä.

Pyöräilemme vanhaa tienpohjaa, Pyhän Henrikin tietä, Kokemäeltä Turkuun, pitkin järvien rantoja, läpi metsien ja peltoaukeamien kulttuurimaisemista nauttien. Koemme menneen ajan tunnelmaa yhteisissä illanvietoissa ja tien merkittävissä paikoissa pysähtyessämme.

Paimiossa tai Sauvossa asuville nuorille hinta on 100 euroa ja se sisältää majoituksen, kuljetuksen seurakunnastamme Kokemäelle, ruokailut sekä ohjelman. Turusta Sauvoon/Paimioon kuljetus on järjestettävä itse. Muualla kuin Paimiossa tai Sauvossa asuvilta voidaan laskuttaa lisäksi kuljetuskulut Kokemäelle.

Järjestäjät:

Lasten ja nuorten keskus, Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistys sekä Salon, Naantalin ja Paimion seurakunnat

Lisätietoja

"pyhiinvaelluspappi" Kalle Elonheimo, puh. 044 7735 881 ja kalle.elonheimo(at)evl.fi. Kalle on Suomen Pyöräilynohjaajat ry:n jäsen.

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen verkkolomakkeella tästä linkistä. Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ilmoittautuminen päättyy 20.5.2024.

Käytännön asioita

Vaelluksen aikana mukanamme kulkee huoltoauto, johon voi jättää repun, jossa on sellaista tavaraa jota et tarvitse pyöräillessä, mm. makuupussi. Huoltoauton mukana tulee pumput, paikat, ea-laukku ym. huoltoon liittyvää. Vaelluksella on joitain kohtia, joissa ei pääse pyörällä joten joudumme myös pienen matkan patikoimaan.

Tarkista pyöräsi kunto viimeistään ennen juhannusta. Huolla ja huollata. Erityisen tärkeää on jarrujen toimivuus. Matkaa helpottaa ja pyörää säästää sopiva rengaspaine. Pyörä kannattaa myös puhdistaa edellisviikolla ja ketjut öljytä puhdistuksen jälkeen.

Ilmoittautuneille lähetetään tarkempia ohjeita sähköpostitse kesäkuun alussa.

Pyöräilijöitä tienristeyksessä.

Lisätietoja antaa