Joulu päättyy loppiaiseen

Loppiaisena siirrytään joulunpyhistä arkeen loppiaisen messussa ja laulamalla Kauneimpia joululauluja vielä kerran.

Itämaan tietäjät tuomassa lahjoja Marian sylissä olevalle Jeesus-lapselle.

Loppiainen on kristittyjen vanhimpia juhlia, jopa joulua vanhempi. Loppiaisen evankeliumiteksti kertoo kaukaa itäisiltä maista vaeltaneista viisaista ja arvostetuista tietäjistä, jotka tulivat katsomaan Jeesus-lasta. He toivat mukanaan kalliita lahjoja: kultaa, suitsuketta ja mirhaa.

Jeesus itse oli syntynyt köyhänä matkalaisena tallissa, mutta hän sai kalliita lahjoja. Jeesusta tulivat tervehtimään niin köyhät ja oppimattomat paimenet kuin tietäjät tai kuninkaat vierailta mailta. Kristus on valo kaikille maailman kansoille ja kaikenlaisille ihmisille.

Loppiaista vietetään seurakunnassa seuraavasti:

• Lauantaina 6.1.2024 loppiaisen messu klo 10 Paimion kirkossa.
    Messussa liturgina on kappalainen Mika Ahtola, saarnan pitää Teppo Suontakanen Suomen Lähetysseurasta ja kanttorina on Mika Särkijärvi.

• Messun jälkeen kirkkokahvit ja Kauneimmat Joululaulut vielä kerran Mikaelintalolla (Pyölintie 3).
    Teppo Suontakanen esittelee seurakunnan uusia nimikkolähetti- ja nimikkokohteita, joululauluja lauletaan kanttori MIka Särkijärven johdolla.

Tervetuloa mukaan!

Thu Jan 04 14:36:00 EET 2024