Yhteisvastuukeräys 2022 käynnistyy

Vuoden 2022 yhteisvastuukeräys käynnistyy valtakunnallisesti sunnuntaina 6.2.2022.

Yhteisvastuukeräyksen 2022 logo.

Yhteisvastuukeräyksellä 2022 autetaan koronapandemian seurauksista kärsiviä lapsia ja nuoria Suomessa ja maailmalla. Tuotosta 40 prosenttia jää lasten ja nuorten hyväksi Suomessa tehtävään työhön seurakuntien sekä Lasten ja nuorten keskuksen matalan kynnyksen toimintojen kautta. 60 prosentilla avustetaan Kirkon Ulkomaanavun työn kautta kehittyvien maiden katastrofialueiden asukkaita.

Tämänvuotisen Yhteisvastuukeräyksen kampanjateema ”Lahjoita mulle huominen” nostaa esiin nuorten hädän ja toivottomuuden kokemuksen, jota pitkittynyt korona-aika on lisännyt.

Yhteisvastuukeräyksen keräystuotoista 40 prosenttia lahjoitetaan Suomeen. Puolet Suomeen kohdistetuista keräystuotoista jää paikallisseurakunnille ahdingossa olevien nuorten tukemiseksi tehtävään työhön sekä diakonia-avustuksiin.

Yhteisvastuun sivuille tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2022-02-03 09:48:00.0