Retki Evankelisen lähetysyhdistyksen kesäjuhlille Haminaan

Salon ja Paimion seurakunnat järjestävät seurakuntaretken  lauantaina 8.6.2024 Evankelisen lähetysyhdistyksen kesäjuhlille Haminaan.

Evankelisten kesäjuhlien pitopaikkoina ovat Marian kirkko ja Simeon-sali, joiden osoite on Pikkuympyräkatu 34. Hamina on noin 19 000 asukkaan kaupunki, joka sijaitsee Kymenlaakson maakunnan rannikolla. Haminan keskusta on kaavoitettu harvinaiseen ympyräkaavan muotoon, joka on peräisin 1720-luvulta.

Aikataulu

Lähtö klo 7.30 Paimion Mikaelintalo, Pyölintie 3, Halikon ja Salon kautta perillä Haminassa ollaan klo 11.30.

Kotimatkalle lähdetään Haminasta noin klo 19.

Hinta

Osallistumismaksu 15 euroa kerätään bussissa. Varaathan tätä varten tasarahan, kiitos.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen verkkolomakkeella tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai

puhelimitse Salon seurakunnan lähetyssihteeri Henna Seppälälle numeroon 044 774 5214.

Ilmoittautuminen toukokuun loppuun mennessä. Huomioithan, että paikkoja retkelle on rajoitetusti.

Kesäjuhlien ohjelma

Klo 11.00 Ovet aukeavat – Lähetyspuoti ja esittelypisteet, Simeon-sali.

Klo 11.30 Vauvasta vaariin -kirkkomuskari, Simeon-sali.
Haminan seurakunnan kanttori Ulla Suutari ja lastenohjaajat.

Klo 11.30 Siionin kanteleen lauluhetki, Marian kirkko.
Kanttori Niina Venäläinen ja Pertti Ruponen (Ely), juontaa Antero Rasilainen (Ely).
Lauluhetken jälkeen (klo 12.30) noin 15 minuutin kirkon esittely.

Klo 12.00–14.00 Lounas – Lähetit tavattavissa, Simeon-sali.

Klo 14.00 Raamattuopetus, Marian kirkko.
Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen.

Klo 15.00–16.00 Kahvit – Lähetit tavattavissa, Simeon-sali.

Klo 16.00 Elämäni hengellinen laulu -tilaisuus, Marian kirkko.
Kuopion hiippakunnan piispa Jari Jolkkonen, Elyn toiminnanjohtaja Antero Rasilainen, Haminan seurakunnan kirkkoherra Anna Kinnunen ja Kymenlaakson maakuntajohtaja Jaakko Mikkola, juontaa Haminan seurakunnan kansainvälisen työn ja vapaaehtoistyön työalajohtaja Liisa Länsmans. Musiikista vastaa Haminan seurakunnan johtava kanttori Kai Huopainen.

Klo 17.45 ”Samalla palolla – lähetys tänään” -paneelikeskustelu, Simeon-Sali.
Keskustelemassa Salpausselän seurakunnan lähetyssihteeri Hilda Kemppainen, SLS:n hallituksen jäsen ja Haminan seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Simo Suutari, Haminan seurakunnan kirkkovaltuuston jäsen ja Ely:n aktiivi Raita Hostikka ja Ely:n Viron lähetti
Kari Tynkkynen, juontaa rovasti Jouni Turtiainen.

Evankelisen lähetysyhdistyksen logo ja teksti: Armoa ja iloa ihmisille.