Tiukentuneiden koronarajoitusten vaikutuksia

Varsinais-Suomen koronaryhmä sekä AVI ovat antaneet uusia suosituksia henkilörajoituksista ja toimenpiteistä, joilla pyritään rajaamaan koronaviruksen leviämistä. Suositukset vaikuttavat seurakunnan toimintaan.

Rajoitukset

• Sisätiloissa voi järjestää korkeintaan 10 henkilön yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, kun niissä noudatetaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ja opetus- ja kulttuuriministeriön ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi.

Alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa voi järjestää korkeintaan 20 henkilön yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, kun niissä noudatetaan Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ja opetus- ja kulttuuriministeriön ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi.

Rajoitusten vaikutukset seurakunnan toiminnassa

Itsenäisyyspäivä

Sunnuntaina 6.12. Paimiossa ei järjestetä jumalanpalvelusta, koska oletuksena on, että osallistujamäärä tulisi ylittämään sallitun 20 henkilöä. Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus toimitetaan klo 10 Sauvossa ulkona Sauvon kirkolla. Osallistujarajoitus: 20 henkilöä. Seurakunta suosittelee osallistujille kasvomaksin käyttöä. Jumalanpalvelus striimataan suorana seurakunnan YouTube-kanavalla. Seuraavat jumalanpalvelukset eli sunnuntait 13.12. ja 20.12. toimitetaan ulkona Paimion kirkolla ja Sauvon kirkolla. Itsenäisyyspäivän seppeltenlaskut Paimion, Sauvon ja Karunan sankarihaudoille ja muistomerkeille lasketaan seurakunnan puolesta hiljaisesti.

Jumalanpalvelukset

Ainakin Paimion jumalanpalvelukset toimitetaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Jumalanpalvelus striimataan seurakunnan YouTube-kanavalla.

Kirkolliset toimitukset

Kirkolliset toimitukset toimitetaan kirkoissa, mutta osallistujamäärä rajoitetaan kymmeneen henkilöön. Tähän lukuun ei lueta pappia, kanttoria eikä suntiota.

Muistotilaisuudet

Ainoastaan jo varatut muistotilaisuudet voidaan pitää, mutta niissäkin osallistujamäärä rajoitetaan kymmeneen henkilöön. Pappi ja kanttori eivät osallistu muistotilaisuuksiin. Uusia muistotilaisuusvarauksia ei toistaiseksi oteta.

Toiminta ja tilaisuudet

Aikuisten ryhmätoiminta keskeytetään toistaiseksi. Myös suuri osa Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksista joudutaan perumaan. Koronatilanteen salliessa Kauneimpia Joululauluja voidaan laulaa vielä loppiaisena.

Ruokakassijako jatkuu. Paimiossa jako torstaisin klo 16 Mikaelintalolla. Sauvossa jako tiistaisin. Jako tapahtuu seuraavasti: Yksi asiakas kerrallaan saa kassin ovelta toisten odotellessa vuoroaan ulkona riittävä turvaväli huomioiden.

Perhekerhot jatkuvat pihakerhoina, mutta niihin on 5.12. alkaen pakollinen ilmoittautuminen. Lisätietoa tästä linkistä.

Asiointi seurakunnassa

Asiointi seurakunnassa suositellaan hoidettavan puhelimitse tai sähköpostilla. Mikäli tulet asioimaan paikan päälle, käytäthän kasvomaskia, kiitos.

2020-12-02 20:39:00.0