Paimion kirkon rakennushistoriaa ja tulevaisuutta -keskusteluilta

Miten Paimion kirkko on saanut nykyisen muotonsa? Millaisessa kirkossa haluamme tulevaisuudessa kokoontua? Tiistaina 5.3.2024 klo 18 Paimion kirkossa alkavassa tilaisuudessa tutustutaan kirkon rakennushistoriaan  sekä kirkkotilan monimuotoisuuteen.

Paimion kirkko

Paimion Pyhän  Mikaelin kirkkoon on tulossa peruskorjaus lähivuosien aikana. Hankkeen vähitellen alkaessa on tärkeää ensin luoda katsaus menneeseen ja alkaa haaveilla tulevasta.

Arkkitehti Jarmo Heimo on laatinut rakennushistoriallisen selvityksen, jossa hän hahmottelee mitä ja milloin kotikirkossamme on tähän mennessä tehty, millä tavoin kirkkotila ja sen ulkoasu on elänyt historian saatossa toimintatapojen ja muodin muuttuessa.

Historiakatsauksen jälkeen lääninrovasti Liedon kirkkoherra Risto Leppänen esittelee, millaisia kirkkotilaratkaisuja on viime vuosina tehty eri puolilla Pohjoismaita ja Eurooppaa herätellen näin haaveilemaan tulevaisuuden Paimion Pyhän Mikaelin kirkosta.

Esitysten ohella tarjoutuu tilaa myös tärkeälle yhteiselle keskustelulle ja kirkkotilapohdinnalle.

Tervetuloa!

2024-03-01 09:46:00.0