Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Paimion kirkossa

Paimion kirkko

Pitkäperjantai - Jumalan Karitsa
Elonheimo - Moilanen

Pitkänperjantain jumalanpalvelus on sanapalvelus ja sen musiikkina on vain laulua - mitään soittimia ei käytetä.
Palveluksessa luetaan Raamatusta profeetta Jesajan kirjan luku 53, Psalmista 22 jakeesta 7 jakeeseen 22, siten että seurakunta laulaa välissä kertosäkeenä virren 779, Heprealaiskirjeen luvun 10 jakeesta 12 jakeeseen 20 sekä Markuksen evankeliumin luvun 15 jakeesta 20 jakeeseen 39.
Yhteen ääneen lausuttavana synnintunnustuksen numero virsikirjassa on 706, ja esirukouksena on litania, virsikirjassa numero 719.
Jumalanpalveluksessa lauletaan edellä mainittujen lisäksi virret 78, 63, 960, 757 ja 70.
Kolehti menee Kirkon Ulkomaanavulle.
Jumalanpalveluksen toimittavat Kalle Elonheimo ja Eeva Moilanen. Suntiona on Timo Rinne ja tekstinlukijana Harri Joukas.

Tervetuloa Vapahtajan ristin äärelle!
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Linkki avautuu uudessa välilehdessä