Koronarajoitukset jatkuvat

Lounais-Suomen aluehallintovirasto jatkoi rajoituksia 28.1.2022 asti.

Yleisötilaisuuksien ja yleisten kokousten järjestäminen sekä sisätiloissa että ulkotiloissa on kielletty 28.1.2022 asti. Lisäksi toimijat velvoitetaan yleisölle avoimissa tai rajatun osallistujapiirin oleskeluun tarkoitetuissa tiloissa järjestämään toiminta niin, että osallistujat pystyvät välttämään lähikontaktin aiheuttamaa tartuntariskiä.

Rajoitusten vaikutukset seurakunnan toimintaan

• Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset
    Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset kuuluvat seurakuntien lakisääteisiin tehtäviin. Sisätiloissa järjestettäviin jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voi ottaa enintään 1/5 tilaan hyväksyttävästä enimmäisosallistujamäärästä.
    Osallistujille suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä.

• Kuorotoimintaa ei voi toistaiseksi käynnistää

• Aikuisten avointa ryhmätoimintaa ei voida toistaiseksi käynnistää

• Rajoitukset eivät koske vuonna 2003 ja sitä myöhemmin syntyneiden lasten ja nuorten ohjattua toimintaa.

2022-01-17 08:04:00.0