Kokoontumisrajoitukset kiristyvät

Varsinais-Suomessa kielletään henkilömäärästä riippumatta kaikki yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset sisätiloissa ja ulkotiloissa 15.1.2022 asti. Kielto ei koske jumalanpalveluksia eikä kirkollisia toimituksia.

Kokoontumisrajoitukset kiristyvät

Lounais-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt 29.12.2021 päätöksen, jolla kielletään kaikki sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueilla.

Vaikutukset seurakunnan toimintaan

Kirkolliset toimitukset ja jumalanpalvelukset kuuluvat seurakuntien lakisääteisiin tehtäviin ja niiden hoitaminen on turvattava kaikissa olosuhteissa. Määräys ei siis koske jumalanpalveluksia eikä kirkollisia toimituksia. Rajoituksina jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa voi olla enintään 1/5 tilan enimmäisosallistujamäärästä. Lisäksi jumalanpalveluksissa ja kirkollisissa toimituksissa yhteislaulujen määrää minimoidaan.

Kokoava viikko- ja pienryhmätoiminta on keskeytyksissä 16.1.2022 asti. Aluehallintoviraston määräämät rajoitukset eivät koske vuonna 2004 ja sitä myöhemmin syntyneiden lasten ja nuorten toimintaa.

2021-12-30 11:11:00.0