Koronapassi käyttöön

Koronapassi on käytössä seurakunnan järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa, konserteissa sekä muissa musiikkitilaisuuksissa. Koronapassia ei tarvita jumalanpalveluksissa eikä kirkollisissa toimituksissa.

Aluehallintoviraston kokoontumisrajoitus

Lounais-Suomen aluehallintoviraston kokoontumisrajoitus kieltää kaikki sisätiloissa järjestettävät yleiset kokoukset ja yleisötilaisuudet, joihin osallistuu yli 50 henkilöä. Toimijat voivat järjestää yli 50 henkilön tilaisuuksia ottamalla käyttöön koronapassin. Määräys on voimassa ainakin 16.12.2021 saakka.

Koronapassi käyttöön

Koronapassi on käytössä seurakunnan järjestämissä konserteissa sekä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa. Koronapassi kysytään tilaisuuteen osallistuvilta ovella. Tulijan on myös varauduttava tarvittaessa todistamaan henkilöllisyytensä. Koronapassina toimii EU:n koronatodistus, jonka saa Omakannasta. Koronatodistuksessa kerrotaan joko koronarokotuksista, tuoreesta negatiivisesta koronatestituloksesta tai sairastetusta koronataudista.

Tilaisuuksiin kannattaa tulla hyvissä ajoin, sillä koronapassin tarkistaminen ottaa oman aikansa. Ottamalla koronapassin käyttöön seurakunta voi järjestää yli 50 hengen tilaisuuksia. Esimerkiksi paljon osallistujia keräävät Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet koetaan tärkeänä osana jouluun valmistautumisessa.

Rajoitus ei koske jumalanpalveluksia eikä kirkollisia toimituksia

Avin kokoontumisrajoitus ei koske jumalanpalveluksia eikä kirkollisia toimituksia. Koronapassia ei siis tarvita näissä tilaisuuksissa.

Terveysturvallisuus

Kaikissa sisätiloissa olevissa tilaisuuksissa suositellaan kasvomaskin käyttöä. Huolehdithan hyvästä käsihygieniasta, annathan riittävän tilan kaikille mukanaolijoille. Tulethan paikalle vain, jos sinulla ei ole koronaan sopivia oireita kuten nuhaa, yskää tai kurkkukipua.

Tue Nov 23 10:11:12 EET 2021