Kokoontumisrajoitukset poistuvat

Lounais-Suomen Avi on purkanut kokoontumisrajoitukset Varsinais-Suomessa.

Jumalanpalveluksiin ja kirkollisiin toimituksiin voi osallistua normaalisti terveysturvallisuus huomioiden. Kirkolliset toimitukset toimitetaan edelleen kirkoissa. Seurakunta suosittelee edelleen kasvomaskin käyttöä sisätiloissa järjestettävissä tilaisuuksissa.

Tartuntatautilain pykälä 58 c voimassa tällä hetkellä vuoden loppuun asti

Tapahtumajärjestäjien on yhä noudatettava tartuntatautilain 58 c pykälän mukaisia hygieniavaatimuksia niin kauan kuin väliaikainen tartuntatautilain pykälä 58 c on voimassa. Tällä hetkellä pykälä on voimassa 31.12.2021 saakka.

Tartuntatautilain pykälässä 58 c säädetään seuraavat minimivaatimukset, joita on noudatettava kaikissa yleisötilaisuuksissa ja yleisissä kokouksissa ilman erillistä viranomaispäätöstä:

• Asiakkailla ja osallistujilla on mahdollisuus käsien puhdistamiseen,

• Asiakkaille ja osallistujille annetaan etäisyyden ylläpitämistä, käsien puhdistamista ja muita vastaavia tartuntojen leviämistä estäviä käytänteitä koskevat toimintaohjeet.

• Tilojen ja pintojen puhdistamista tehostetaan sen lisäksi, mitä muualla kyseisen toiminnan osalta puhdistamisesta säädetään.

• Asiakkaiden ja osallistujien oleskelu järjestetään sillä tavoin väljästi kuin se kyseisen toiminnan erityispiirteet huomioon ottaen on mahdollista. Mahdolliset asiakaspaikat sijoitetaan riittävän etäälle toisistaan. Tästä johtuen osa kirkon penkeistä on edelleen pois käytöstä.

2021-06-16 14:36:00.0